Un nou sistem protejeaza spatiul privat de pe Internet
Doua mari companii private, organizatoare de campanii, au intampinat cu laude masurile de protectie a utilizatorilor impotriva sistemul controversat de publicitate online, care vor fi adoptate in UK.
Instrumentele, dezvoltate de firma americana Phorm, urmaresc deprinderile de navigare online ale utilizatorilor.
BT, Virgin si Talk Talk s-au inscris pentru a incerca aceasta tehnologie.
Publicitarul Simon Davies a fost invitat de firma Phorm sa evalueze masurile de protectie a spatiului online privat.
Phorm a afirmat ca instrumentele sale pun sub protectia anonimatului datele pe care le colecteaza si ca utilizatorii pot declara ca nu opteaza pentru dezvaluirea distribuitorilor lor de servicii de Internet catre vreo persoana straina.
Dar aproximativ 1.000 de oameni au semnat o petitie online „Downing Street”, afirmand ca sistemul, numit Webwise, incalca dreptul privat al clientilor.
Biroul responsabil cu informatiile a spus ca a contactat firma Phorm, pentru a afla cum functioneaza sistemul.
Intr-o declaratie, un purtator de cuvant al biroului a afirmat: „In acest moment analizam aceste informatii. Suntem de asemenea in contact cu distribuitorii de servicii Internet care lucreaza cu firma Phorm si discutam aceasta problema cu ei.”
Phorm actioneaza prin plasarea unui cookie pe calculatorul utilizatorului, care contine un numar de identificare aleatoriu. Acea aplicatie cookie scoate la iveala siteurile Web vizitate si trage concluziile in legatura cu comportamentul unui utilizator in scopul de a gasi avertismente relevante.
Distribuitorii de servicii Internet si companiile care s-au inscris in aceasta schema diminueaza continutul publicitar.
Phorm a afirmat ca datele coletate sunt 100% confidentiale.
Siteurile Web ale companiilor specifica de asemenea ca adresele IP dintr-un calculator, numarul unic de identificare al unui calculator online, nu sunt stocate.
0 comentarii :
Trimiteți un comentariu